2008年8月14日 星期四

為何要學 Linux ?

1987年在荷蘭, 因為電腦開始走進百姓家, 去了學初級電腦課程; 諗住電腦將來在生活中會好重要, 所以一定要學識. 當時的電腦沒有視窗, 只是文字模式, 要打指令, 電腦才會做你想做的事; 學完了自買返部 IBM, 對住部電腦無野好做, 因為部電腦只會幫你做文字檔案, 除了記錄一些事情如親朋戚友地址電話, 就無乜用途了, 又因為工作忙, 所以無再深究 !電腦之後就成為兩個兒子的玩具!十幾歲的大兒子自買了一本書和小他三歲的弟弟一齊去學習控制部電腦, 而我就把電腦指令忘記了 !

1997 年在香港, 兩個兒子已去了英國讀大學, 選讀課系都是電腦課, 也帶走了一人一部電腦, 所以當時讀中學的女兒叫我買返部電腦給她上網做工課, 我才又從新認識了電腦. 隨著新電腦附送的免費課程慢慢學上新聞組, 學寫簡單網頁, 到自費去學 Adobe 繪圖, 排版, 修相, 還去學砌機到專業 Microsoft 課程學起司服器, 起網絡 !之後才發覺, Microsoft license 好貴, 一部司服器要五千元, 一部普通 desktop 都要三千幾元, 而在電腦新聞組認識的網友叫我去學 Linux, 因為是免費的不須交 license 費, 還開了他司服器給我去練習, 但一用慣了彩色的視窗才去對住文字模式, 真是不知要從哪方面開始學起, 連 ls, cd 都吾知是代表乜野東東, 最後去了上課學 Linux !

網友當時說, 要學好 Linux, 一定要學好文字模式, 何況起司服器, 不到你不用文字指令去控制電腦, 只是安裝軟件都要你來來去去 ./configure, make, make install ; 錯了要找出錯處, make clean 後又從新來過至到你熟手為止 !
學 Linux 你一定要把 Microsoft 的一套放在一邊, 從新學起, 因為 Microsoft 視窗是一個合成系統, 內面的東西你不能減也不能改, 只可以外加軟件, 但 Linux 就不同了; Linux 是一個自砌系統, 由好多個小軟件組成, 你可以自行加減系統內的軟件, 是好好玩的 !

以前有人說 Linux 可以用在舊機上, 可以走得好快, 但這是一個好大的誤會. 在舊機上安裝的是文字模式, 只用最基本的軟件來行, 就可以在好少的資源上跑得快, 所以只限於司服器, 但如用視窗(xwindow), 你部機一定要勁過用 Microsoft Windows, 吾係會慢到嘔 ! 所以我成日說, 為公平起見, 如你想安裝一部走得好的 Linux desktop, 你一定要用新機, 而不是用舊機來安裝 !

有點失望的是, 近年可能開發人員忙了, 所以寫出來的新系統比以前差, 就如 fedora core, 我現用來寫網誌, 修相, 整影片的系統還是用 fedora core 4, 雖然已出到 fedora core 9, 因為有播放器在新系統出中文出了亂碼, 只有 fedora core 4 無呢個問題 !Debian 和 Ubuntu 都出了加密漏洞, 所以新不如舊 !

8 則留言:

匿名 提到...

知唔知Ubuntu (Xubuntu)的加密漏洞補了未? 我起了個細server放係公司! 都不知有無人試過hack入來!

Lisa 提到...

10月會出 8.10, 但好似 update 了新版 openssl, 你可以識下 apt-get update !

匿名 提到...

有無平的CA介紹?
上次用IPS,試用都okay。 想付款買Cert,但佢好似唔想收咁,搞極都唔得。

Lisa 提到...

www.cert.org
www.hkcert.org
或自己整 CA

匿名 提到...

忘記說明其中一個要求........
1) 要 IE7 pre-install CA 的 Root Cert

Lawrence

Lisa 提到...

你是指在 Windows server 用的 Root cert ? 都可以自己整, 但須要先 install Root server 在 Windows server 度 !

匿名 提到...

我整了部Linux Server, 行Apache+PHP+mySQL。 PHP跑緊個自已寫的ERP,有Invoice、PO之類的文件在ERP上。 因為經常不在公司,所以要在Internet 登入ERP,所以,介面用IE7。

想加強保安:
(1) SSL on Server,所以,申請Server的SSL certificate. 用來給用戶核實Server用的
(2) 核實用戶。 原本只用Password...但是,總有點兒.....搞緊Smart Card或者Fingerprint之類

搞緊第一部份

Lisa 提到...

我呢個 blog 剛剛開始寫, 諗住由頭開始寫以前在網頁上貼過的教學, 但如有須要會跳寫 !
如用 Linux server, 你只須安裝 openssl 後, 自寫 CA, 但驗証時會打出俾人知, 呢個 CA 不是由認可機構發出的, client 只須接受 public key 就可以入到 https 的 !
我吃完飯後會貼出教學 !